keskiviikko 20. marraskuuta 2013

Erotiikka-Iikka

Menin toissaperjantaina baariin, siihen uuteen kolmikerroksiseen baariin. Sen omistaa se joku turkkilainen pariskunta. Siellä oli hyvä meno päällä jo heti alkuillasta. Kävelin kahden baaritiskin välistä kun joku mies kääntyy minua kohti aivan yllättäen ja sanoo kuuluvalla, röyhkeällä äänellä: Vittu mikä muija! Hänen ympärillään taisi hänen lampaansa, joiden naamat puikahtavat näkyviin kuin Muppets shown nuket ja höröttävät ääliönauruaan ja katoavat aivan yhtä nopeasti kuin siihen ilmestyivätkin. Hymyilen lyhyesti, jotenkin vähän väkinäisesti ja jatkan matkaa kohti tanssilattiaa. Ajattelen tuota miestä johon sanaa erotiikka ei saisi päälle liimattua. Ei se edes polttomerkkinä hänessä pysyisi. Hihittelen omalle ajatukselleni ja menen tanssimaan lyhyessä mekossani. Tulin baariin yksin, tulin jälleen etsimään silmiä joihin voin peilata omia odotuksiani ja toiveitani. Miestä, joka huomaa ja näkee minut. 

Parin nopeatempoisen kappaleen jälkeen tunnen tuntemattomien käsien hipelöivän minua. Käännyn ympäri ja sama mies siinä irstaileva hymy naamallaan pyrkii näemmä tekemään lähempää tuttavuutta. "Mä olen kova panemaan", mies huikkaa ja paukuttelee näkymättömiä henkseleitä. "Varmasti!" Huudan takaisin ja meidän yllämme heiluu polttomerkkain hieman savuten. Tanssahtelen vähän kauemmas ja mies seuraa perässä jo vähän ihmetellen minne menin. "Sä olet selkeesti nahkanuijan tarpeessa!", mies toteaa ja mittailee minua edestakaisin. Tässä haavaa huomaan, ettei hän katso silmiini asti vaan johonkin lähettyville. Ikään kuin hänen katseensa ei yltäisi minuun. Nostan etusormen pystyyn ja vien sitä lähemmäs miehen nenää ja seuraan miten katse menee kieroon. Mies nappaa sormeni suuhunsa. Mietin pitäisikö suositella miestä etsimään sanakirjasta kohta E. Kokeilen onneani ja kysyn mitä mieltä hän on erotiikasta. Mies innostuu valtavasti ja hänen toinen kätensä tarttuu rintaani. Etusormeni on edelleen hänen suussaan ja otan sen pois siirtääkseni hänen kätensä pois rinnaltani. Toistan kysymyksen erotiikasta. "Lähdetään veskiin niin mä näytän sulle kuinka nopea mä olen!", mies vastaa. "Epäilemättä!", vastaan ja kysyn miten hän pitää naisistaan huolta. Mies ei huomaa monikkomuotoa vaan tähyillen vessojen suuntaan hän kertoo heti huomanneensa meidän olevan sielunkumppaneita.

Mies tarttuu ranteeseeni ja lähtee kohti vessoja. Kuljen hänen perässään ja jossain vaiheessa riuhtaisen käteni irti. "Rakas ihminen, joskus kaunis päivä sinä huomaat jääneesi yksin". Haen takkini narikasta ja lähden baarin ulkopuolelle odottamaan bussia. Tämä ilta oli jossain määrin odotuksieni vastainen. Mietin tuota miestä ja sitä millainen hän on kun kaikki riisutaan. Onkohan tämä mies koskaan saanut rakastaa. Minulle avautuu mahdollisuus asiaa tiedustella, koska mies on jälleen siinä vierelläni. Tällä kertaa hänen Björn Borgin vyötärönauha on hänen nilkkojensa korkeudella. "Anna ny", mies pyytää. "Ai lämmintä kättä?" Virnistän ja ojennan käteni, jossa on käyntikorttini. Astun pysäkille hetki sitten pysäyttämääni bussiin, jossa istuva hyvin vanha mies näki mitä tein. Istun vanhaa miestä vastapäätä joka katseltuaan minua syvillä, tummilla silmillään, jotka hehkuvat lämpöä ja välittämistä siirtää hiljaa keppiään parempaan asentoon ja kysyy onko neiti rakastunut? "Taidan olla!", minä hymyilen.

Sanna Kuoppamäki-Luomansuu

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti